برنامه استانی ساسکاچوان

برنامه استانی ساسکاچوان

برنامه استانی ساسکاچوان

از سال 2022، برنامه نامزدی استانی یا  (PNP): provential Namination Program یکی از مسیرهای مهاجرتی موفق در کانادا بوده که  پیش بینی می شود موفقیت این برنامه ادامه یابد.

PNP به هر استان یا منطقه ای - به جز کبک و نوناووت - اجازه می دهد تا نیروی کار بین المللی را برای اقامت دائم انتخاب کنند. افرادی که برای مهاجرت به یک استان یا منطقه خاص انتخاب می شوند بر اساس توانایی متقاضی برای کمک به رفع کمبود نیروی کار محلی و حمایت از توسعه اقتصادی با استفاده از ، مهارت ها و تجربه کاری انتخاب می شوند.

درخواست برای PNP خارج از اکسپرس اینتری

دو راه برای درخواست PNP وجود دارد. یکی فرآیند درخواست غیراکسپرس اینتری است که به نام نامزدی استانی پایه معروف است. این فرآیند شامل تصمیم گیری متقاضیان برای  اقامت در کانادا و درخواست نامزدی مستقیم با آن استان یا منطقه می شود. متقاضیانی که از استان یا منطقه نامزدی دریافت می کنند، می توانند از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای اقامت دائم در آن منطقه درخواست دهند.

درخواست برای PNP از طریق اکسپرس اینتری

گزینه دیگر درخواست PNP از طریق Express Entry است. داوطلبان باید واجد شرایط حداقل یکی از سه برنامه مدیریت شده تحت سیستم اکسپرس اینتری

  1. کلاس تجربه کانادا (CEC)
  2. برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)
  3. (FSWP) برنامه کارگران ماهر فدرال

اگرچه حداقل معیارهای ورود برای هر یک از این برنامه ها متفاوت است، اما زمانی که یک نامزد واجد شرایط باشد و یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کند، بر اساس امتیاز سیستم رتبه بندی جامع : Comprehensive Ranking System   (CRS) برای درخواست دعوت نامه در نظر گرفته می شود.

برخی از عواملی که بر امتیاز CRS تأثیر می گذارند را نمی توان تغییر داد. به عنوان مثال، سن، که یک نامزد به وضوح نمی تواند آن را تغییر دهد، در نمره CRS لحاظ می شود. با این حال، یک نامزد می‌تواند بر برخی از حوزه‌هایی که در نمره CRS لحاظ می‌شوند، مانند آموزش، تأثیر بگذارد. برای ارائه جزئیات در مورد تحصیلات بین المللی خود، یک نامزد می تواند یک ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) دریافت کند.

ECA سندی است که IRCC آن را بررسی می‌کند تا بفهمد اعتبارنامه‌های آموزشی بین‌المللی، مانند مدارک تحصیلی و دیپلم، چگونه با استانداردهای کانادا مقایسه می‌شود. ECA تفاوت قابل توجهی در شانس یک نامزد برای دستیابی به اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری ایجاد می کند زیرا می تواند به امتیاز CRS یک نامزد امتیاز اضافه کند. ECA را می توان از یک ارائه دهنده تعیین شده توسط IRCC مانند World Education Services (WES) تهیه کرد .

توجه: WES یکی از پنج سازمانی است که توسط IRCC برای ارائه ECA در کانادا (به استثنای پزشکان و داروسازان) تعیین شده است.

ارزش یک ECA برای برنامه نامزدهای استانی

هنگامی که یک نامزد یک نمایه اکسپرس انتری ایجاد می کند، همچنین می تواند استان ها و مناطق خاصی را که علاقه مند به مهاجرت به آنها هستند شناسایی کند. انجام این کار به دولت های منطقه ای منتخب نشان می دهد که یک نامزد علاقه مند به اخذ اقامت دائم در آن استان یا منطقه است.

استان‌ها و مناطقی که دارای PNP هستند، گهگاه پروفایل های  اکسپرس اینتری را بررسی می‌کنند و نامزدهایی را برای مهاجرت احتمالی به آن منطقه اانتخاب  می‌کنند.

ساسکاچوان

درهر دو مورد اقدام در روش اکسپرس انتری ارزیابی تحصیلی از wes  منجر به امتیاز CRS بالاتری می‌شود و کاندید اکسپرس انتری را برای استان‌ها و مناطق جذاب‌تر می‌کند و در نتیجه شانس آنها را برای دریافت نامزدی PNP افزایش می‌دهد.

 چشم اندازی به استان ساسکاچوان

ساسکاچوان : Saskatchewan) استانی در غرب کانادا و تنها استانی است   که مرز طبیعی ندارد. رجینا مرکز آن  و ساسکاتون هم بزرگترین شهر آن است .

ساسکاچوان ۶۵۱٬۹۰۰ کیلومتر مربع است که ۱۰ درصد آن آب شیرین که  شامل رودخانه‌ها، مخازن و ۱۰۰٬۰۰۰ دریاچهٔ است .

پر آفتاب ترین استان کانادا ساسکاچوان است میانگین تابش آفتاب 2000 تا 2500 ساعت در سال است .

72 ملت در ساسکاچوان  زندگی میکنند  .  مهمترین علت جذب افراد به این استان  در گذشته خاک حاصلخیزبوده . اما  امروزه، اقتصاد روبه رشد عامل جذب مهاجران  به این استان است  .

 ساسکاچوان  تولیدکنندهٔ ۲۸ درصد غلات و بیش از ۵۴ درصد گندم کانادا  است.

علاوه  بر  کشاورزی که  مهم‌ترین بخش اقتصاد این استان محسوب می‌شود، مؤسسات مالی، بیمه، بنگاه‌های مسکن  نیز بخش مهمی در اقتصاد این استان است.

نرخ بیکاری در این استان  کمتر از میانگین کانادا بوده و این استان را به محل خوبی برای کارکردن و  رشد اقتصادی تبدیل کرده .

کیفیت زندگی استان ساسکاچوان

بالا بودن سطح زندگی مهمترین عامل جذب مهاجران به این استان است  . میانگین  در آمد خانوده و دستمزدساعتی  هر دو بالاتر از میانگین کل  کانادا هستند. هزینه زندگی در ساسکاچوان زیاد بالا نیست.  داشتن منابع  طبیعی زیاد موجب  کاهش هزینه انرژی شده است  .

بهترین  شرایط خرید مسکن در این استان وجود دارد .

تحصیل در ساسکاچوان

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل  در کانادا را دارند  پیشنهاد ما  ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های ساسکاچوان است.

  از دانشگاه های معروف ساسکاچوان میتوان از  دانشگاه رجینا و دانشگاه First Nations نام برد.  همچنین این استان از چندین کالج مختلف از جمله کالج بتانی، کالج تریل کارلتون، کالج استون، کالج سنت پیتر، کالج لیک لند، کالج کامبرلند تشکیل شده است .

شهرهای ساسکاچوان

رجینا مرکز استان است و دومین شهر بزرگ  این استان بوده  داری جمعیتی آحدوداً ۲۰۰٬۰۰۰ نفراست

.شرایط مناسب مسکن و هزینه ای پایین زندگی رجینا را به مکان جذابی  برای مهاجران تبدیل. این شرایط مناسب موجب جذب مهاجر و وجود ملیت‌های متفاوت در این شهر شده، و این امر موجب گردید این شهر را پایتخت فرهنگی ساسکاچوان نامگذاری کنند .

ساسکاتون: دارای  جمعیت ۲۶۵٬۰۰۰ نفری است ،  البته  بزرگ‌ترین شهر این استان  هم است. به دلیل رشد اقتصادی جمعیت این شهر در اواسط دهه 1980 از رجینا هم پیشی گرفت . بیشتر مردم  این شهر با نام «پاریسِ مرغزارها» میشناسند دو قمت شدن این شهر توسط رودخانه ساسکاچوان جنوبی باعث زیبایی منحصر به فرد آن شده .

اقتصاد  ساسکاچوان

اقتصاد این استان از کشاورزی و معدن به سمت فناوری و خدمات مالی تغییر شکل داده‌است. . ساسکاتون پیشرو در  بیوتکنولوژی کشاورزی در دنیا و همه ساله سرمایه شرکت های درجه یک دارویی را به خود جذب میکند است،

جذابیت های توریستی ساسکاچوان

وجود ملل مختلف در  ساسکاتون موجب پیدایش جشنواره‌های مردمی خصوصا در فصل  تابستان می‌شود. ازمعروفترین این  جشنواره‌های می‌توان به جشنوارهٔ جاز، جشنوارهٔ بین‌المللی Fringe و جشنوارهٔ شکسپیر در این استان اشاره کرد که هرساله  موجب جذب توریست از سرتاسر جهان میشود

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

برنامه استانی ساسکاچوان برنامه استانی ساسکاچوان
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان