برنامه مهاجرت استانی آلبرتا کانادا

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا کانادا

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا کانادا

برنامه های مهاجرتی استانی کانادا (PNP) جزو روش های سریع اخذ اقامت دائم کانادا هستند. در برنامه‌های استانی افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند علاقمندی خود برای  سکونت و زندگی در استان خاصی را اعلام میکنند.

هر کدام از استان‌های کانادا برنامه‌های انتخاب استانی منحصر به فرد خود را دارند. استان‌ها و ایالت‌ها در برنامه‌های استانی، طی  توافق‌نامه‌ای با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) می‌توانند افراد ماهری که قادر به برطرف کردن نیازهای استان مورد نظر هستند، جذب کنند.

برنامه های مهاجرتی انتاریو

شروط  مورد نیاز برای برنامه اکسپرس انتری انتاریو

  •  داشتن پروفایل اکسپرس انتری
  • حداقل 3 سال تجربه کار تمام وقت
  • مدرک  تحصیلی : لیسانس، ارشد یا دکتری
  • مدرک زبان : CLB 7 یا بالاتر در انگلیسی یا فرانسه.

شروط برنامه فارق التحصیلان لیسانس و دکترا

  • اخذ مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه انتاریو
  •  اخذ مدرک دکترا را از دانشگاه انتاریو.
  •  Clb 7  (در زبان انگلیسی یا فرانسه )
  • ۱ سال اقامت قانونی  در انتاریو در دو سال گذشته .

شروط برنامه جاب آفر استان انتاریو

  • داشتن  پیشنهاد شغلی تمام وقت واز انتاریو داشته باشید.
  • دو سال سابقه کار
  •  Clb4 مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه
  •  شروط برنامه  کار آفرینی انتاریو
  • داشتن تجربه تجارت به مدت دو سال  در 60 ماه گذشته .
  • اگر قصد راه اندزی کسب کار خود را در تورنتو دارید باید دو شغل برای کانادایی ها ایجائ کنید .
  • داشتن دارایی خالص 800 هزار دلاری اگر قصد راه اندازی کسب کار در تورنتو را دارید .

چشم اندازی به استان انتاریو 

 ایالت انتاریو  از جهت مساحت دومین  استان کانادا محسوب می شود که دارای بیشترین مساحت خشکی  است .

نام اصلی استان انتاریو (کانادای بالا)  بوده است که کانادای پایین استان کبک امروزه را می گفتند . ایالت انتاریو جزو 4 استان اصلی بوده که طبق معاهده 1867 با هم ادغام شدند . نام امروزی آن از در یاچه انتاریو گرفته شده است که به معنای در یاچه بزرگ می باشد .

استان انتاریو به خاطر مبدا اکثر شرکت های کانادایی جزو اولین مناطق صنعتی در کانادا به حساب می آید .

جمعیت و اقتصاد انتاریو

بیش تر از 60%  از جمعیت مهاجرین به کانادا استان انتاریو را برای ادامه زندگی خود انتخاب می کنند.

همچنین از لحاظ جمعیت پر جمعیت ترین ایالت کانادا می باشد به خاطر اینکه 12 ملیون شهروند کانادایی را در خود جای داده است .

شهر تورنتو که مشهورترین مقصد مهاجرین کانادا است جمعیت 5.3 ملیونی آن این شهر را  به بزرگترین شهر کانادا تبدیل کرده است .که بیشتر این جمعیت از مهاجرین تشکیل شده است . و تقریبا نیم بیشتر مردم این شهر متولد کشور های دیگر هستند . و به خاطر جای دادن فرهنگ های متفاوت  رتبه اول را در دنیا به خود اختصاص داده است .

همچنین شهر تورنتو مرکز مالی ، اداری و معاملات بورس و . . . نیز می باشد .

همچنین به دلیل اینکه تورنتو جمعیت بالایی از  افراد خارجی و مهاجر را در خود جای داده است احساس اینکه جهان در یک منطقه متمرکز شده  بسیار ملموس است .

اتاوا پایتخت کانادا

از شهر های دیگر استان انتاریو می توان به شهر اتاوا اشاره کرد که پایتخت کانادا و مرکز ادارات دولتی این کشور است  و در قسمت  جنوب شرق استان انتاریو  قرارگرفته  است .

البته استان شهر های دیگری نیز دارد که می توان  به شهر های تاندر بی ، همیلتون ، لندن ، کینگ استون و . . . اشار کرد .

با توجه به اینکه استان انتاریو  مرکزیت اقتصادی کشور کانادا به حساب می آید اما از جهت تنوع منابع طبیعی و داشتن پارک ها و جنگل های وسیع و همچنین جای دادن 4 دریاچه  از 5 دریاچه بزرگ کانادا و همچنین وجود آبشار نیاگارا  در این استان شهرت جهانی دارد .

سطح درآمد ها در استان انتریو به نسبت استان های دیگر  جزو بالاترین ها محسوب می شود . درآمد متوسط خانواده ها  در ایالت انتاریو تقریبا 89.550 دلار در سال می باشد . مالیات بر در آمد در این استان 13% می باشد .  با توجه به اینکه هزینه های زندگی در این استان نسبت به استان های دیگر بالاتر است ولی به نسبت آن سطح در آمد ها نیز به اندازه ای می باشد که  از عهده هزینه های آن برآید .

شهر های اتاوا وتورنتو به جهت دارا بودن کیفیت بالایی از نظافت و ایمنی و همچنین دسترسی آسان خدمات  در مقایسه با  شهر های دیگر کانادا جزو بهترین شهر های برای زندگی  هستند همین دلایل و استاندارد های بالا  باعث شده تا مقصد خیلی از مهاجرین به کانادا باشد .

به طور میانگین می توان گفت قیمت آپارتمان در شهر اتاوا حدودا بیشتر از 250 هزار دلار می باشد و در تورنتو  حدودا بیش از 500 هزار دلار کانادا  است . که شهروندان کانادایی 25% تا 41% از درامد خود را  برای تملک یک خانه صرف می کنند .

حکومت کانادا به صورت دولت فدرالی اداره می شود . که به جز بعضی موارد که تحت کنترل حکومت مرکزی می باشد باقی امور توسط استان و تحت نظارت حکومت استانی است . استان انتاریو خودش دارای پارلمان مستقل می باشد که اعضای این پارلمان توسط مردم و به وسیله انتخابات انتخاب می شوند . پارلمان این استان  محلش در مرکز شهر تورنتو  واقع شده است که با نام کوئینز پارک معروف است . با اینکه شهر اتاوا پایتخت کانادا می باشد پایتخت استان انتاریو به حساب نمیاد .

با توجه به اینکه انتاریو قطب اقتصادی کشور کانادا محسوب می شود اکثر صنایع در شهر تورنتو متمرکزند .

صنعت ساخت و ساز اتومبیل در ایالت انتاریو جزو صنعت های پیشرو در جهان  محسوب می شود . با توجه به اینکه بسیاری از خودرو های آمریکایی در کانادا تولید می شود .

استان انتاریو دارای منابع غنی مورد نیاز صنایع می باشد . معادن قدیمی همچون نیکل ، آهن نومنه ای از این منابع می باشند .

در صد بیکاری در استان انتاریو کمتر از  میانگین درصد کشوری می باشد و حدود 6.6 درصد است . موقعیت های شغلی در این استان از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد به صورتی که از کشاورزی تا فناوری اطلاعات در این استان شاغل هستند .

در این مقاله سعی بر این شد که  به معرفی استان انتاریو بپردازیم و در مورد وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی آن توضیحات مربوطه را بیان کنیم . همچنین در مورد شرایط مهاجرین ، مسکن  و مشاغل و نرخ بیکاری اطلاعاتی را به اختصار توضیح دادیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا کانادا برنامه مهاجرت استانی آلبرتا کانادا
میانگین امتیاز 1 /5 از 1 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان