مزایا و معایب زندگی در کانادا

مزایا و معایب زندگی در کانادا

مزایا و معایب زندگی در کانادا

یکی از مهمترین تصمیمات فرد در زندگی خود، انتخاب مقصد مهاجرتی مناسب وی می باشد که باید عاقلانه و آگاهانه انجام گیرد. امروزه کانادا یکی از جذابترین گزینه های مهاجرتی به شمار می رود و دلیل این امر، امکانات مناسب رفاهی و آموزشی، امنیت اجتماعی و اقتصادی بالا، حقوق مناسب، آزادی های فردی، خدمات درمانی رایگان و سایر امکانات برای شهروندان این کشور به شمار می رود. اما با قضاوت عادلانه، علاوه بر این مزایا، زندگی در کانادا معایبی هم خواهد داشت. در این مقاله تلاش می کنیم شما را از مزایا و معایب زندگی در کانادا مطلع سازیم.

مزایای زندگی در کانادا

در کشور کانادا سیاست های بلند مدت برپایه جذب بیشتر مهاجران بوده و قوانین و مقررات نیز حامی این موضوع می باشند. در کنار این موضوع مهاجرت به کانادا مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

وضعیت اقتصادی و فرصت های شغلی

یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به کانادا، ثبات اقتصادی و رشد مثبت بازار این کشور در تجارت می باشد. کانادا سرشار از منابع غنی همچون نفت، گاز، جنگل های انبوه و کارخانجات تولیدی بوده و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری نیز می باشد. قرار گرفتن این کشور در میان قدرت های اقتصادی جهان سبب شده تا کانادا تشنه نیروی کار ماهر باشد و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پائین بماند. برنامه های ویژه مهاجرتی برای جذب نیروی کار خارجی از جمله مزایای مهاجرت به این کشور به شمار می رود.

 

آموزش کم هزینه و با کیفیت

شالوده اصلی نظام آموزشی کانادا از آمریکا گرفته شده است؛ براساس این نظام دانش آموزان کانادایی بدون نیاز به کمک والدین خود می توانند دوازده سال تحصیلی به مدارس دولتی بروند. مقرارات و نحوه مدیریت نظام آموزشی در هر ایالت متفاوت می باشد اما مدارس و دانشگاه های این کشور با استانداردهای آموزشی بالایی به تعلیم می پردازند. کانادا یکی از ده کشور برتر دنیا از حیث سواد نیروی کاری می باشد و حدود نیمی از افراد شاغل در کانادا تحصیلات عالیه را گذرانده اند.

مهاجرت پذیری

همانطور که گفته شد کانادا سیاست های جذب مهاجر را در برنامه های خود گنجانده است. همین امر سبب شده که تنوع فرهنگی در این کشور پدیدار شود. بیش از 20 درصد از جمعیت کانادا را مهاجران تشکیل می دهند و بدین جهت با مهاجران با احترام و ادب برخورد می شود.

مهاجرت پذیری دولت کانادا یکی از برنامه های مهم و اولویت دار این کشور است. کانادا به دنبال جذب نیروهای متخصص و متعهد است که می توانند به رشد اقتصادی و اجتماعی این کشور کمک کنند. برای این منظور، کانادا سیستم های مختلفی را برای ارزیابی و پذیرش مهاجران طراحی کرده است. این سیستم ها شامل برنامه های مهاجرت دائم، موقت، خانوادگی، پناهندگی و تابعیت هستند. هر یک از این برنامه ها شرایط و الزامات خاص خود را دارند که باید توسط متقاضیان رعایت شوند. مهاجرت پذیری دولت کانادا یک فرصت بزرگ برای کسانی است که به دنبال زندگی بهتر، آموزش بالاتر، فرصت های شغلی و امنیت در یک کشور پیشرفته و دموکراتیک هستند.

طبیعت و محیط زیست

طبیعت کاناداکشور وسیع کانادا مناظر طبیعی بسیار متنوع و زیبایی را در خود جای داده است. وجود گونه های متنوع جانوری و گیاهی در مجاورت کوه ها، اقیانوس ها، دریاچه ها و جنگل ها اکو سیستم فوق العاده ای را خلق کرده است. حدود 20 درصد از آبهای شیرین جهان در این سرزمین زیبا واقع شده است.

 

امنیت فردی و اجتماعی

کانادا به دلیل جغرافیای سیاسی خود همواره به دور از جنگ ها و بحران های منطقه ای بوده و این امر سبب شده که خطرات تروریستی داخلی و خارجی در این کشور بسیار کم باشد. از طرفی نرخ بزهکاری و جرائم نیز در این کشور پائین بوده است. عمده جرایئم در کانادا مرتبط با مواد مخدر، کلاهبرداری، تجاوز و سرقت می باشد که از سال 2008 کاهشی 46 درصدی را تجربه کرده است.

سیستم درمانی

به طور کلی اکثر خدمات درمانی و بهداشتی در کانادا به طور رایگان ارائه می شود و هزینه های تأمین این خدمات براساس مالیات و حق بیمه پرداختی افراد به صورت سالانه می باشد. به طور میانگین هر فرد سالانه 5 هزار دلار و هر خانواده تا 9 هزار دلار هزینه بیمه درمانی پرداخت می نماید. اما با این وجود با درنظر گرفتن کیفیت ارائه خدمات در مقایسه با سایر کشورها، درمان در کانادا بسیار ارزان تمام می شود. علاوه بر این شبکه خدمات درمانی کانادا (Canadian medicare) به سیستم جهانی متصل شده و هر فرد می تواند بدون پرداخت هزینه مستقیم به خدمات بیمارستان و اورژانس دسترسی پیدا کند.

کیفیت زندگی بالا

کانادا در زمینه های مختلف مانند بهداشت و درمان، آموزش، امنیت، فرصت های شغلی، و تنوع فرهنگی، عملکرد بسیار خوبی دارد. این موضوع باعث شده است که کانادا به یکی از بهترین کشورها برای زندگی تبدیل شود.

کانادا کشوری است که در زمینه های مختلفی از جمله بهداشت و درمان، آموزش، امنیت، فرصت های شغلی، و تنوع فرهنگی، موفقیت های بسیاری کسب کرده است. در این پاراگراف، ما قصد داریم برخی از این موفقیت ها را به طور خلاصه بررسی کنیم.

در زمینه بهداشت و درمان، کانادا یک سیستم عمومی و رایگان دارد که تمام شهروندان و مقیمان دائم را پوشش می دهد. این سیستم باعث شده است که کانادا یکی از کشورهایی با بالاترین میزان انتظار زندگی و پایین ترین نرخ مرگ و میر نوزادان در جهان باشد. همچنین، کانادا در زمینه تحقیقات پزشکی و تولید واکسن های جدید نیز رتبه بالایی دارد.

در زمینه آموزش، کانادا یک سیستم آموزش عالی قوی و متنوع دارد که شامل دانشگاه ها و کالج های معتبر و بین المللی است. این سیستم به دانشجویان از سراسر جهان فرصت های زیادی برای تحصیل در رشته های مختلف و با شهریه مناسب می دهد. برخی از دانشگاه های کانادا از جمله تورنتو، مک گیل، و بریتیش کلمبیا، در رده بندی جهانی دانشگاه ها جایگاه بالایی دارند.

زندگی در کانادا

در زمینه امنیت، کانادا یک کشور صلح طلب و دموکرات است که به حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق ملت های بومی، و حقوق اقلیت های جنسی احترام می گذارد. کانادا چندین بار به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی از نظر شاخص سطح توسعه انسانی (HDI) شناخته شده است. کانادا همچنین در تلاش برای حفظ صلح جهانی و حل مناقشات به صورت مسالمت آمیز نقش فعال و مثبتی دارد.

در زمینه فرصت های شغلی، کانادا یک بازار کار پویا و رقابت پذیر دارد که به استعداد های جوان و خلاق خوش آمد می گوید. کانادا چندین صنعت رو به رشد و پر درآمد دارد که شامل فناوری اطلاعات، مالی، نفت و گاز، معدن، صنعت هوافضا، و صنعت گردشگری است. کانادا همچنین یک سیستم مهاجرت مدرن و منصفانه دارد که به افراد متخصص و متعهد امکان ورود و اقامت در کشور را می دهد.

در زمینه تنوع فرهنگی، کانادا یک کشور چند فرهنگی و چند زبانه است که به احترام و تسامح بین اقوام و مذاهب مختلف معروف است. کانادا جامعه ای باز و پذیرا دارد که به همه فرصت برای بیان خود و حفظ هویت خود را می دهد. کانادا نیز در زمینه حفظ و ارتقای فرهنگ های بومی و اقلیت های فرهنگی تلاش های زیادی انجام داده است.

معایب زندگی در کانادا

همانطور که می دانیم علاوه بر محاسن ذکر شده، زندگی در کانادا با دشواری ها و معایب همراه است. کمبود خدمات درمانی در مناطق روستایی و بهداشتی و نیاز به گذراندن پروسه طولانی برای دریافت خدمات بیماری های خاص از جمله این موارد می باشد. موضوعات دیگری که می توان به عنوان معایب در نظر گرفت عبارتند از:

آب و هوای کانادا

اولین دشواری که هر مهاجری با آن دست و پنجه نرم می کند، آب و هوای سرد کانادا می باشد. در مناطق شمالی سرمای زمستان بسیار شدید احساس شده و در برخی نقاط تا 8 ماه ادامه می یابد. مناطق جنوبی معتدل تر بوده و زندگی در این مناطق راحت تر از سایر استان ها می باشد.

 

کنترل دولت

یکی از معایب زندگی در کانادا از نظر شهروندان این کشور، نادیده گرفتن حقوق مردم در نظرسنجی ها و دور زدن گزینه های انتخابی آنان می باشد. قوانین در کانادا به طور جزئی و وسیع وضع شده اند و آزادی ها محدود گردیده اند. مثلا براساس قوانین سلامت مقدار چربی ترانس در وعده های غذایی رستوران ها نیز توسط دولت وضع شده است.

 

لایف استایل گران

کیفیت زندگی در کانادا بالاتر از معیار جهانی می باشد اما هزینه های خوراک و پوشاک در این کشور نسبتا گران هستند. هزینه یک وعده غذایی یا تهیه یک لباس نسبت به سایر کشورها گرانتر تمام می شود. البته این هزینه مرتبط با محل زندگی افراد نیز هست. در شهرهای بزرگ همچون مونترال، ونکوور و تورنتو اجاره خانه ها نسبتا گران می باشد.

نکاتی برای افزایش شانس موفقیت در مهاجرت به کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، می توانید با رعایت نکات زیر شانس موفقیت خود را افزایش دهید:

  • تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور است. تحصیل در کانادا به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای زندگی و کار در این کشور را کسب کنید.

  • مهارت های زبان انگلیسی

تسلط به زبان انگلیسی یکی از الزامات مهاجرت به کانادا است. اگر مهارت های زبان انگلیسی شما خوب نیست، باید در دوره های آموزشی زبان انگلیسی شرکت کنید.

  • تجربه کاری مرتبط

اگر قصد دارید به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت کنید، باید تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود داشته باشید.

  • آگاهی از قوانین مهاجرت کانادا

قبل از اقدام به مهاجرت به کانادا، باید از قوانین مهاجرت این کشور آگاه باشید.

با رعایت این نکات می توانید شانس موفقیت خود را در مهاجرت به کانادا افزایش دهید.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مزایا و معایب زندگی در کانادا مزایا و معایب زندگی در کانادا
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان