مهاجرت کاری کانادا

مهاجرت کاری کانادا

مهاجرت کاری کانادا

مهاجرت کاری به کانادا (2023) انواع روش‌ها همراه با شرایط و هزینه

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا پیشنهاد شغلی است که با انتخاب آن توسط متقاضیان مهاجرت به کانادا در نهایت به اقامت کانادا دست می‌یابند.
افراد متقاضی که قصد دارند از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت کنند لازمه آن این است که با شرایط کاری اتباع غیر کانادایی در کانادا آشنا شوند.
دولت کانادا در این باره شرایطی را مهیا کرده است که افراد و متقاضیان مهاجرت به کانادا که دارای تجربه و مهارت‌های بالایی هستند بتوانند مقیم دائم کانادا شوند و در تامین نیروی کاری به کارفرمایان کانادایی یاری نمایند. 
در کل چنانچه کارفرمای کانادایی قصد استخدام نیروی کاری غیر کانادایی داشته باشد در ابتدا باید اثبات کند که شخصی مطابق با ویژگی‌های شغلی مورد نظرش در کانادا چه در میان اتباع کانادایی، افراد دارای اقامت دائم کانادا، استانی که شرکت در آن واقع است و یا سایر استان‌های کانادا و همچنین اتباع غیر کانادایی که مجوز کار دارند نیابد. در این حالت کارفرما می‌بایست با انتشار آگهی استخدام در روزنامه‌های معتبر و مربوطه و همچنین وبسایت‌های کاریابی کانادا نتواند شخص مورد نظر خود را پیدا نماید. امکان دارد که یک متقاضی خارجی را استخدام نماید که البته  لازمه جذب متقاضی خارجی توسط کارفرمای کانادایی اثبات وجود صلاحیت‌هایی در متقاضی خارجی است که در اتباع کانادایی خواستار این شغل وجود ندارد.

 

شرایط آگهی استخدام در کانادا

 الف - اگهی استخدام می‌بایست در طی 4 هفته انتشار یابد و قبل از سه ماه کارفرما موفق به دریافت lmia شده باشد.
ب - آگهی مورد نظر در روزنامه‌ها معتبر و در سایت‌هایی همچون بانک شغل کانادا ( https://www.jobbank.gc.ca/home ) و یا منابع معین مربوط به هر استان و یا در موسسات کاریابی همچون:
https://www.jobboom.com
https://www.indeed.ca
https://www.workopolis.com/en
منتشر شود.
ج - مشخص نمودن دقیق شرایط شغلی و تخصص‌های مربوطه به شغل مورد نظر و همچنین مشخص نمودن دقیق معیارهای نیروی کاری این شغل
 میزان حقوق در نظر گرفته شده برای این شغل توسط کرفرما می بایست با میانگین حقوق این شغل در کانادا مطابق باشد. در صورتی که کارفرما تمامی این موارد را رعایت کرده باشد باید گواهی به اسم LMIA (Labour Market Impact Assessment) ارزیابی تاثیر گذاری بر بازار کار کانادا دریافت کند.
روش جاب آفر برنامه‌ای است که متقاضیان مهاجرت به کانادا بعد از اینکه یک سال به طور تمام وقت در کانادا کار کردند در مشاغلی که در دسته بندی سطوح 0-A-B قرار دارند. اجازه دارند تا با احراز امتیاز 50 تا 200  وهمچنین 600 در صورت داشتن نامه انتخاب استانی برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز کانادا ارائه می شود که عنوان های شغلی در این لیست براساس مهارتی به دسته‌های زیر از جمله: دسته 0 (مشاغل مدیریتی)، دسته A (مشاغل آکادمیک یا دانشگاهی)، دسته B (مشاغل فنی مهندسی)، دسته C (مشاغل حد واسط) دسته D (مشاغل کارگری) طبقه بندی می‌شوند. 
اشخاصی که شغل مورد نظرشان در دسته بندی سطوح 0-A-B  قرار دارد شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا دارند اما دسته‌های دیگر مخصوص مهاجرینی است که در کانادا حضور دارند.
لازم به ذکر است  نکته ای وجود دارد که از اهمیت بسیاری در این امر برخوردار است و آن این است که استخدام فرد خارجی تاثیر منفی بر روند استخدام اتباع کانادایی نداشته باشد. 
 

LMIA چه سندی است ؟

یک گواهی است که از سوی سازمان کار و توسعه وامور انسانی کانادا  Employment and Social Development Canada
(ESDC)  جهت اجازه استخدام نیروی کار خارجی  صادر میشود.
پروسه این گواهی به این صورت است که کارفرمایی که  پس از اینکه تمام شرایط لازم جهت استخدام نیروی کار خارجی که در بالا ذکر شده است را رعایت کرد درخواست lmia می‌دهد که سازمان کار وتوسعه کانادا  esdc و سرویس کانادا این درخواست را بررسی می‌کنند که استخدام یک متقاضی خارجی چه تاثیری بر روند استخدام اتباع کانادا می گذارد. اگر این تاثیر خنثی و مثبت باشد lmia صادر می‌کنند ولی اگر استخدام نیروی کار خارجی تاثیر منفی بر استخدام کانادایی‌ها بگذارد این گواهی صادر نمی‌شود.
چنانچه کارفرما پاسخی مثبت و lmia دریافت کرد باید آن را برای متقاضی خارجی ارسال کند تا بتواند با در دست داشتن از اداره مهاجرت کانادا درخواست ویزای کار کند.
لازم به ذکر است که این گواهی تنها شش ماه پس از تاریخ صدورش اعتبار دارد.

دارندگان جاب آفر کانادا می‌بایست پیشنهاد کاریشان براساس ویژگی‌های شغلی مطرح شده در یکی از برنامه‌های زیر باشد:

1 – شرایط جاب آفر برای نیروی کار متخصص (اکسپرس انتری):  
پیشنهاد شغلی باید جز دسته مشاغل با مهارت بالا باشد که در سطوح سطوح 0 -A -B  قرار گرفته است .
پیشنهاد شغلی می بایست به صورت تمام وقت باشد نه پارت تایم
جز مشاغل فصلی نباشد 
2 – شرایط جاب آفر برای نیروی کار ماهر (skill trades):
پیشنهاد شغلی می‌بایست جز مشاغل تعریف و مشخص شده در برنامه skill trades  باشد (کد شغلی یا noc  نامبر آن شغل یاز باشد) 
شغل مورد نظر به صورت تمام وقت باشد.
جز مشاغل فصلی نباشد و به صورت دائم باشد.
3 – شرایط جاب آفر برای Canadian experience  تجربه کار کانادایی
پیشنهاد شغلی باید جز دسته مشاغل با مهارت بالا باشد که در سطوح 0 -A -B  قرار گرفته است.
پیشنهاد شغلی می‌بایست به صورت تمام وقت باشد نه پارت تایم.
جز مشاغل فصلی نباشد.
نکته مورد توجه در تجربه کار کانادایی این است که متقاضی خارجی که قصد دریافت اقامت کانادا از طریق این برنامه را دارد حداقل یک سال در سه سال گذشته را در کانادا کار کرده باشد.
 

موارد منع استخدام نیروی کار غیر کانادایی

مشاغل و موقعیت های شغلی در کانادا وجود دارند که افراد خارجی حتی با داشتن پیشنهاد شغلی نمی‌توانند در آن‌ها به اشتغال بپردازند از جمله:
کار در سفارت خانه‌ها و مقامات بالارتبه کشوری.
اگر پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمایی باشد که اسمش در لیست کارفرماهای غیر مجاز قرار دارد.
سابقه تاسیس شرکت کارفرما ارائه دهنده پیشنهاد شغلی کمتر از یک سال باشد.
پیشنهاد شغلی برای کار در کبک باشد.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله می‌توان گفت که ویزاهای کاری در کانادا متعدد و هر کدام شرایط گوناگون و پیچیده‌ای دارند که برای آگاهی از شرایط آن‌ها می‌بایست یک متخصص مهاجرت به کانادا شما را راهنمایی کند. اگر شما نیز نیازمند دریافت اطلاعات در زمینه جاب آفر کانادا هستید با متخصصین موسسه ما تماس بگیرید.
 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت کاری کانادا مهاجرت کاری کانادا
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (10)
  • پاسخ
    مهدی شفاعتی
    1400-09-15

    با درود بر شما. من مهندس برق و ۴۰ ساله ام. مدرک زبان ندارم ولی سطح زبان من متوسط رو به بالا هستش. متاهل و دارای یک فرزند هستم. آیا امکان مهاجرت برای من وجود داره و اگه جوابتون مثبت هستش بفرمایید کدوم مسیر مناسب تر هستش؟

    • کارشناس راز
      1400-09-23

      درود بر شما با توجه به رشته تحصیلی و مقطع کارشناسی همچنین سطح زبان، روش اسکیل ورکر به شما پیشنهاد میشود.. البته داشتن مدرک زبان برای ورود به سیستم امتیازدهی این روش، الزامیست.. ناگفته نماند شرایط همسر شما در این پروسه تاثیر گذار و امتیاز آور هست.. با مشاورین ما تماس بگیرید تا شرایط تون کامل تر بررسی شود

  • پاسخ
    سارا ممتاز
    1400-08-13

    مدارک مورد نیاز برای اپلای کاری پرستاران چیست؟ آیا با مدارک دانشگاهی ایران امکان اشتغال برامون وجود داره؟ آیا مدرک زبان مورد نیاز است؟

    • کارشناس راز
      1400-08-15

      درود بر شما . پرستاران برای کار کردن در بازر کارتخصصی کانادا نیاز به RN (registered nurse) دارید . مدارک تحصیلی ایران برای امتیاز دهی برنامه اسکیل وورکر ولی کار نمیتونید . در رابطه با سوال آخر داشتن مدرک زبان الزامیست .

  • پاسخ
    salar hashemi
    1400-08-13

    لیسانس کامپیوتر سخت افزار دارم و فوق لیسانس مدیریت.36 ساله و متاهل هستم. خانمم هم کارشناسی حسابداری دارند و دارای دو فرزند. نهایتا مبلغ یک میلیارد تومان هم می تونم سرمایه بنده است. آیا امکان مهاجرت برای بنده هست؟

    • کارشناس راز
      1400-08-15

      با سلام خدمت شما دوست عزیز شرایط مهاجرت برای شما از طریق اسکیل ورکر استانی، با توجه به سن و مدرک تحصیلی شما، بسیار مناسب است. البته داشتن مدرک زبان هم علاوه بر مدارک دیگر شما، اجباریست. پیشنهاد ما به شما، مشاوره حضوری با کارشناسان مجموعه برای بررسی دقیق شرایط شماست.

  • پاسخ
    جلیلی
    1400-08-13

    من با ۲۴ سال سن و مدرک لیسانس کامپیوتر ایلتس ۶ و متاهل هستم . همسرم 2۸ سالشه و فوق لیسانس میکرو بیولوژی داره و سرمایه ۱۵۰ هزار دلار کانادا کدوم روش رو پیشنهاد میکنین؟

    • کارشناس راز
      1400-08-13

      درود بر شما. شرایط سنی و مدرک تحصیلی همسرتان مناسب شرایط اسکیل ورکر میباشد. که این روش نسبتا روش کم هزینه و مطمئن تری نسبت به سایر روشهای مهاجرتی هست. پیشنهاد ما به شما مشاوره ی حضوری با کارشناسان مجموعه و بررسی دقیق شرایطتان است.

  • پاسخ
    ابراهیم سلیمانی
    1400-08-13

    بنده مهندس مکانیک ۳۲ سال دارم و ۵سال سابقه کار دارم.زبان انگلیسی هم خوب است و متاهل و دارای یک فرزند هستم میخواستم بدانم برای گرفتن اقامت مدرک زبان آیلتس جنرال بگیرم یا آکادمیک و برای اکسپرس انتری میتونم امتیاز مناسب بگیرم؟ تشکر

    • کارشناس راز
      1400-08-13

      سلام ، ممنون از اینکه همراه ما هستین شرایط سنی و تحصیلیتون خوب هستش میتونید برای اسکیل وورکر استانی اقدام کنید . مدرک زبان مورد نیاز برای برنامه اسکیل وورکر که منجر به اقامت دائم کانادا میشود آیلتس جنرال می باشد .

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

کانادا  و مهاجرت پساکرونا

همانطور که می دانید شیوع کرونا باعث شده تا در سیاست ها و اهداف اداره مهاجرت کانادا در خصوص جذب مهاجر خلل ایجاد شود و باعث به وجود آمدن شک و تریدید هایی درخصوص سیاست مهاجر پذیر بودن کانادا شده است . از دلایل به وجود آمدن این تردید ها می توان به عدم مهار کردن ویروس کرونا ،  بالا رفتن نرخ بیکاری ، عدم تمایل کارگران و دانشجویان خارجی به سفر در زمان هایی که فاصله اجتماعی وجود دارد اشاره نمود .

دریافت اجازه تحصیل برای تحصیل در کانادا

اجازه تحصیل یا study permit چیست؟ مدرکی که به شما به عنوان یک خارجی اجازه می دهد که در یکی از موسسه های آموزشی مشخص در کانادا تحصیل کنید. لیست این موسسه ها در وبسایت سازمان مهاجرت کانادا برای هر استان مشخص شده است. بیشتر خارجی ها برای تحصیل در کانادا به اجازه تحصیل نیاز دارند.

مشاوره رایگان