برنامه مهاجرتی کانادا در سال های پیش رو 2021 - 2023

برنامه مهاجرتی کانادا در سال های پیش رو 2021 - 2023

برنامه مهاجرتی کانادا در سال های پیش رو 2021 - 2023

طرح 2021 – 2023 مهاجرتی کانادا بلند پروازانه ترین برنامه برای استقبال از مهاجران جدید در طول تاریخ این کشور است.

در این طرح کانادا قصد دارد تا بیش از 400 هزار مهاجر جدید برای تداوم رونق اقتصادی خود هرساله جذب کند. کانادا برای حمایت از اقتصاد خود از نیروی کار ماهر ، مهاجران خانوادگی و پناهنده ها استقبال می کند.

برنامه‌های مهاجرتی کانادا 2021,2022,2023

در طول سه سال آینده کانادا بیش از 1.2 میلیون مهاجر جذب خواهد کرد.

هر ساله سازمان فدرال مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) طرح ها و برنامه های مهاجرتی را برای پیشبرد اهداف  خود منتشر می کند. در سال 2021 این سازمان ورود 401 هزار مهاجر را هدف گذاری کرده است. این میزان در سال 2022 به عدد 411 هزار مقیم دائم (PRs) خواهد رسید. در سال 2023 کانادا در نظر دارد که 421 هزار مهاجر دیگر نیز به این کشور اضافه کند. جدول زیر به طور خلاصه میزان ورود مهاجران را که در طول این سه سال برنامه ریزی شده اند نشان می دهد:

کلاس مهاجرتی

2021

2022

2023

اقتصادی

232,500

241,500

249,500

خانواده

103,500

103,500

104,500

پناهندگی

59,500

60,500

61,000

انسان دوستانه

5,500

5,500

6,000

مجموع

401,000

411,000

421,000

چرا کانادا به مهاجران جدید نیاز دارد؟

کانادا برای تداوم قدرت اقتصادی خود نیازمند میزان زیادی از مهاجران می باشد.

کانادا یکی از مسن ترین جمعیت‌های جهان را داراست در حالی که نرخ تولد در این کشور نیز به شدت پائین می باشد که این امر سبب به وجود آمدن فشارهای اقتصادی و مالی می گردد. پایین بودن میزان رشد جمعیت در کانادا سبب کاهش میزان نیروی کار گردیده که بر رشد اقتصادی این کشور اثر گذار می باشد. رشد اقتصادی ناکافی و پائین باعث می‌شود که کانادا نتواند مالیات های خود را افزایش دهد و به طبع آن در ارائه خدمات اجتماعی مناسب مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و دیگر حوزه‌های مهم که استانداردهای مناسب زندگی را در کشور ایجاد می کنند، با مشکل مواجه شود.

در نتیجه کانادا از دهه هشتاد میلادی میزان مهاجران خود را افزایش داد تا بتواند نرخ رشد جمعیت خود را بهبود بخشد و نیروی کار و رشد اقتصادی خود را افزایش دهد. در حال حاضر کانادا وابسته به مهاجرت برای تامین و رشد نیروی کار و جمعیت خود بوده و مهاجران سهم بزرگی از رشد اقتصادی این کشور را تشکیل می دهند.

در نظر داشته باشید که 9 میلیون نفر از جمعیت کانادا در سال 2030 به 65 سالگی خواهند رسید. این بدان معنی است در زمانی که هزینه‌های اجتماعی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی افزایش خواهد یافت، کانادا نیروی کار کمتری خواهد داشت. برای حل این مسأله کانادا با افزایش تدریجی اهداف مهاجرتی خود بیش از ۳۰ سال پیش، فعالیت کرده ‌است.

همانطور که در نمودار زیر نشان‌داده شده‌است، کانادا از سال ۱۹۸۸ به طور منظم از ۲۰۰ هزار مهاجر سالانه استقبال می نماید. در سال‌های اخیر، این کشور تصمیم گرفته ‌است تا این میزان را به بیش از ۳۰۰ هزارنفر در سال افزایش دهد. نرخ مهاجرت کانادا در حال حاضر در حدود ۰.۹ درصد است. به عبارت دیگر، کانادا از سه برابر مهاجران بیشتری نسبت به جمعیت خود در مقایسه با ایالات ‌متحده آمریکا استقبال می‌کند.

نمودار سالانه میزان مهاجرت به کشور کانادا

( توضیحات : در سمت چپ نمودار میزان ورود مهاجران بر حسب نفر و در سمت راست نمودار درصد سهم از کل جمعیت کانادا نمایش داده شده است.) – منابع: immigration, Refugees and Citizenship Canada; Statistics Canada; Canadavisa.com

براساس نمودارها و گرایش های مهاجرتی به نظر می‌رسد که کانادا میزان مهاجران خود را در آینده نزدیک به تدریج افزایش دهد. مهاجرت برای حمایت از اقتصاد سالم و وضعیت مالی در کشور امری حیاتی باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، به طور منطقی می توان گفت که اهمیت مهاجرت به خاطر شیوع بیماری کرونا افزایش‌یافته است. کووید 19 اقتصاد کانادا را در کوتاه‌ مدت تضعیف کرده و هزینه‌های دولت را در خدمات اجتماعی افزایش داده‌ است. علاوه بر این، نرخ زاد ولد کانادا در سال ۲۰۱۹ به پایین‌ترین سطح خود حدود 1.47 کودک برای زن رسیده بود.

با توجه به نرخ پایین تولد قبل از همه گیر شدن بیماری کرونا ،با شیوع این بیماری میزان زاد و ولد تحت اثر معضلات اقتصادی حتی کاهش بیشتری خواهد داشت. این بدان معنی است که کانادا حتی بیشتر به مهاجرت برای رشد جمعیت خود در سال‌های آینده وابسته خواهد بود. اگر نرخ تولد کانادا پایین بماند ، مهاجرت سهم بزرگتری از رشد نیروی کار در دهه ‌های پیش رو خواهد داشت. در نهایت، کانادا باید پایه های مالیاتی خود را از طریق مهاجرت برای حمایت از هزینه‌های دولت پس از کووید 19 تقویت کند.

تاثیر کرونا در مهاجرت به کانادا

کشور کانادا به فعالیت سیستم مهاجرتی خود در زمان همه گیری بیماری کرونا ادامه داده است. از زمان آغاز همه گیری این بیماری، دولت کانادا اعلام کرده است که اختلال های ناشی از کرونا بر فرایند مهاجرتی را به حداقل می رساند، بنابراین فرآیندهای مهاجرت برای مهاجران نیروی کار ماهر، طبقه خانواده، پناهندگان، کارگران خارجی موقت، دانشجویان بین‌المللی و بازدیدکنندگان ادامه خواهد یافت. از سوی دیگر میزان ورود شهروندان جدید به کانادا تحت اثر کرونا کاهش یافته است اما با تداوم پاسخ گویی به درخواست های مهاجرتی کسانی که در سال ۲۰۲۰ قادر به ورود به این کشور نیستند، باید انتظار داشته باشند با بهبود وضعیت همه‌گیری، وارد کانادا شوند. در این حین کانادا هنوز برای درخواست های جدید مهاجرت نیروی کار ماهر تحت اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرتی استانی (PNP) و برنامه های مهاجرتی استان کبک دعوتنامه صادر می کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

برنامه مهاجرتی کانادا در سال های پیش رو 2021 - 2023 برنامه مهاجرتی کانادا در سال های پیش رو 2021 - 2023
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان