گردشگران واکسینه شده می توانند وارد کانادا شوند

گردشگران واکسینه شده می توانند وارد کانادا شوند

گردشگران واکسینه شده می توانند وارد کانادا شوند

کانادا اعلام کرده است که در هفتم سپتامبر سال جاری، مرز را برای گردشگرانی که به طور کامل مراحل واکسیناسیون را پشت سر گذاشته اند، باز می کند. مسافران مذکور باید واکسن مورد تایید کانادا را به طور کامل تزریق کرده باشند.

واکسن های مورد تایید کانادا عبارتند از:

  • واکسن کووید مدرنا اسپایک وکس (Moderna Spikevax COVID-19)
  • واکسن کووید فایزر بایونتک (Pfizer-BioNTech Comirnaty COVID-19)
  • واکسن کووید آسترازنکا (AstraZeneca Vaxzevria COVID-19)
  • واکسن کووید جانسن (جانسون اند جانسن) (Janssen (Johnson & Johnson) COVID-19)

تکمیل دوره واکسیناسیون بدین معنی است که مسافران باید دو دز واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا و یا یک دوز واکسن جانسن را زده باشند. سایر واکسن های موجود در جهان هنوز مورد تأیید کانادا نمی باشد.

علاوه براین، مسافران باید آخرین دز از واکسن خود را حداقل 14 روز پیش از سفر به کانادا زده باشند. مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده باشند از قرنطینه و انجام آزمایش 8 روزه معاف هستند.

کانادا در تاریخ 9 آگوست 2021 اجازه ورود شهروندان آمریکایی و ساکنین دائمی که به طور کامل واکسینه شده بودند را داد. همین رویه سبب شد که مرزها برای سایر افراد واکسینه شده نیز باز شود.

واکسن های مورد تایید کانادا

قبل از ورود به کانادا لازم است چه چیزهایی بدانید؟

مسافرانی که به کانادا می آیند باید از برنامه موبایلی ArriveCAN برای ثبت اطلاعات شخصی و مسافرتی خود استفاده کنند. در صورتی که 72 ساعت قبل از پرواز این اطلاعات ثبت نشود، شما اجازه ورود به کانادا را ندارید. این اطلاعات شامل مدارک واکسیناسیون و آزمایش کرونا هم می شود. پس از ثبت اطلاعات در سامانه ArriveCan یک رسید به شما ارائه شده و به صورت ایمیل هم ارسال می گردد. توجه داشته باشید که این رسید به معنی ثبت موفق اطلاعات شما بوده است. دریافت رسید بدین معنی که ورود شما به کانادا مورد تأیید خواهد بود نیست.

پیش از ورود به کانادا از شما نتیجه آزمایش مولکولی کرونا (مثل آزمایش PCR) خواسته می شود. حتی اگر واکسینه هم شده باشید، باید نتیجه آزمایش را همراه داشته باشید. همچنین از میان مسافران هنگام ورود به صورت تصادفی آزمایش COVID 19 گرفته می شود. مسافران هنگام ورود باید مدرک واکسیناسیون خود را نشان دهند و هیچ علائمی از ابتلا به ویروس نداشته باشند. تمامی نتایج آزمایشات باید به زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه شود در غیر این صورت مقامات مرزی باید ترجمه رسمی گواهی را رویت کنند.

نتایج آزمایش مولکولی شما باید حاوی زیر باشد:

  • نام مسافر و تاریخ تولد
  • نام و مشخصات آزمایشگاه صادر کننده آزمایش
  • تاریخ انجام آزمایش
  • نوع آزمایش انجام شده
  • نتیجه آزمایش

در صورتی که مسافران شرایط خاص تعیین شده را احراز کنند از قرنطینه معاف خواهند بود. با این حال، از مسافران انتظار می رود که برنامه ای برای قرنطینه خود داشته باشند زیرا تشخیص الزام قرنطینه بر عهده افسر مرزی حاضر می باشد.

کودکان و نوجوانان زیر 12 سال که واکسینه نشده اند، در صورتی که والدین یا سرپرستشان به طور کامل واکسینه شده و همراهشان باشد، اجازه ورود به کانادا را دارند و نیازی به قرنطینه شدن ندارند.

اما اتباع خارجی که واکسینه نشده اند اجازه ورود به کانادا را ندارند. افرادی که مجاز به ورود از طریق مرز هستند، عبارتند از: کارگران موقت، دانشجویان بین‌المللی، دیپلمات‌ها و افراد دیگر که به دلایل مهم (مثل پزشکی، کار و غیره) سفر می‌کنند. این افراد اگر به طور کامل واکسینه نشده باشند، برای ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود.

اتباع خارجی که واکسینه نشده اند به طور خلاصه مراحل زیر را باید طی کنید:

  1. تمامی مسافران بالای 5 سال بدون در نظرگرفتن وضعیت واکسیناسیون و تابعیت، باید جواب آزمایش مولکولی کووید 19 را قبل از ورود اخذ کنند. آزمایش های آنتی ژن مورد قبول واقع نیست.
  2. در صورتی شرایط معافیت از قرنطینه رو نداشته باشید، باید یک برنامه قرنطینه که شامل محل اسکان در دوران قرنطینه می باشد، طرح ریزی کنید. افرادی که واکسینه شده باشند اما دارای علائم کرونا باشند نیز شامل قرنطینه می شوند.
  3. مدارک مرتبط با واکسیناسیون، قرنطینه و اطلاعات سفر خود را در سامانه ArriveCAN ثبت کنید.
  4. هنگام ورود به کانادا مدارک زیر را برای رویت کارکنان مرزی آماده کنید:
  • رسید ArriveCAN
  • مدرک واکسیناسیون
  • نتایج آزمایش قبل از ورود
  • سایر مدارک مسافرتی
  1. به صورت تصادفی از مسافران آزمایش کرونا گرفته می شود. در صورتی که برای آزمایش انتخاب شده باشید، ممکن است به شما یک کیت آزمایش رایگان داده شود که تا 24 ساعت آینده باید آزمایش را کامل کنید. در طی این مدت نیاز نیست برای اخذ جواب منتظر بمانید و می توانید به مقصد نهایی خود سفر کنید.

گردشگران واکسینه شده می توانند وارد کانادا شوند

لازم به ذکر است که پروازهای بین المللی تنها در 9 فرودگاه انجام می شوند که در لیست زیر نامبرده شده اند:

  • Toronto Pearson International Airport;
  • Montreal-Trudeau International Airport;
  • Vancouver International Airport;
  • Calgary International Airport;
  • Halifax Stanfield International Airport;
  • Quebec City Jean Lesage International Airport;
  • Ottawa Macdonald-Cartier International Airport;
  • Winnipeg James Armstrong Richardson International Airport;
  • Edmonton International Airport.

علاوه براین پروازهای هند همچنان تا تاریخ 21 سپتامبر و پروازهای مراکش تا پایان سپتامبر ممنوع خواهد بود. مسافرانی که قصد سفر از هند یا مراکش را دارند باید در یک کشور سوم توقف کنند و آزمایش کووید 19 انجام دهند. آزمایش کووید 19 باید 72 ساعت قبل از پرواز نهایی به کانادا انجام شده باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

گردشگران واکسینه شده می توانند وارد کانادا شوند گردشگران واکسینه شده می توانند وارد کانادا شوند
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان