تحصیل هنر در دانشگاه های آلمان

تحصیل هنر در دانشگاه های آلمان

تحصیل هنر در دانشگاه های آلمان

کشور آلمان یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در رشته های هنر به شمار می رود. این کشور هنرمندان بزرگ نظیر بتهوون، یوهان کریستیان باخ، کاسپار داوید فریدریش و یوهان لیس و غیره را به جهان معرفی کرده است. دلیل اصلی مهاجرت برای تحصیل در آلمان، بهره گیری از سطح کیفی بالای آموزش در دانشگاه ها بوده و دانشگاه های آلمان به دلیل آموزش عالی، پژوهش و محیط های متنوع همواره در میان برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. در این مطلب به معرفی بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته هنر می پردازیم.

تحصیل هنر در آلمان

تحصیل هنر در آلمان یکی از بهترین انتخاب ها برای دانشجویان علاقه مند به این رشته است. آلمان دارای بسیاری از دانشگاه ها و موسسات هنری با سطح بالا و امکانات کامل است که می توانند به دانشجویان فرصت های زیادی را برای توسعه مهارت ها و خلاقیت خود بدهند. برخی از دانشگاه های معروف هنر در آلمان عبارتند از:

  • دانشگاه هنر برلین (Universität der Künste Berlin)
  • دانشگاه هنر هامبورگ (Hochschule für bildende Künste Hamburg)
  • دانشگاه هنر کلن (Kunsthochschule für Medien Köln)
  • دانشگاه هنر کارلسروه (Staatliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe)
  • دانشگاه هنر وصنعت وین (Universität für angewandte Kunst Wien)

در این دانشگاه ها، دانشجویان می توانند در رشته های مختلفی مانند نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، گرافیک، فیلم سازی، صدا، نمایش، معماری و طراحی صنعتی تحصیل کنند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها معمولا پایین است و بعضی از آنها حتی شهریه نمی گیرند. البته برای پذیرش در این دانشگاه ها، دانشجویان باید شرایط خاصی را برآورده کنند. از جمله:

  • مدارک تحصیلی قبلی معتبر و ترجمه شده به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی با حداقل نمره مورد نظر دانشگاه
  • پورتفولیو یا نمونه کار های هنری خود
  • شرکت در آزمون ورودی یا مصاحبه با کمیسیون پذیرش

دانشجویان علاقه مند به این فرصت باید با تلاش و پشتکار خود را برای رقابت با سایر نامزدهای بین المللی آماده کنند. اگر شما یک هنرمند با استعداد و جذاب هستید، تحصیل هنر در آلمان ممکن است رویای شما را به حقیقت تبدیل کند.

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته هنر

  1. دانشگاه هنر برلین (The Universität der Künste Berlin)

دانشگاه هنر برلین

دانشگاه هنر برلین بزرگترین دانشگاه هنر اروپا بوده که به عنوان متنوع ترین دانشگاه در دنیای هنر از آن یاد می شود. این دانشگاه در سال 1696 میلادی تأسیس گردیده و حدود 3500 دانشجو در آن به تحصیل مشغول هستند. مباحث هنری در این دانشگاه توسط اساتید برجسته و به نام تدریس شده و دانشجویان را با انواع مکاتب و مرزهای هنری آشنا می سازند. دانشگاه هنر برلین متشکل از چهار دانشکده هنرهای تجسمی، دانشکده طراحی، دانشکده هنرهای نمایشی و دانشکده موسیقی می باشد که گستره وسیعی از رشته های هنری و طراحی در آنها ارائه می گردد. این دانشگاه از معدود دانشگاه های هنری است که گرایش های هنری را در مقاطع دکتری و فوق دکتری نیز ارائه می دهد. در رنک بندی جهانی مؤسسه QS در سال 2021 میلادی، این دانشگاه در رتبه 41 جهانی در رشته های هنر قرار دارد. لوکیشن دانشگاه هنر برلین در گوگل مپ

 

  1. دانشگاه باهاوس-وایمار (Bauhaus Universität – Weimar)

دانشگاه باوهاوس وایمار

دانشگاه باوهاوس وایمار از مشهورترین دانشگاه های هنر و معماری اروپا می باشد که در سال 1860 میلادی پایه گذاری شده و در سال 1996 از مدرسه هنری بزرگ دوکال به دانشگاه باهاوس تغییر نام داده است. علاقه مندان به تحصیل در رشته های هنری می توانند دوره های متنوع را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه بگذرانند. این دانشگاه متشکل از دانشکده های معماری و شهرسازی، هنر و طراحی و دانشکده رسانه می باشد و حدود هزار دانشجو در رشته های هنری این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. رشته های مطالعات فیلم و رسانه اروپایی و کارشناسی ارشد طراحی نیز در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می گردد. براساس رنک بندی جهانی این دانشگاه در رتبه 51-100 رشته های هنری قرار گرفته است. لوکیشن دانشگاه باوهاوس وایمار در گوگل مپ

  1. دانشگاه هنر برمن (Hochschule für Künste Bremen)

دانشگاه هنر برمن

یکی از برترین دانشگاه های هنری در آلمان، دانشگاه هنر برمن است. این دانشگاه دولتی در سال 1873 میلادی تأسیس شده است. دانشگاه هنر برمن دارای دو دانشکده بزرگ هنر – طراحی و موسیقی می باشد. دانشکده هنر و طراحی رشته های مختلف هنری نظیر هنرهای زیبا مثل نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، فیلم و .. ، طراحی یکپارچه و رسانه دیجیتال را در مقاطع مختلف ارائه می دهد. این دانشگاه با تعداد 900 نفر دانشجو، 65 استاد و 180 نفر دانشیار در حال فعالیت می باشد. لوکیشن دانشگاه هنر برمن

  1. دانشگاه هنر براونشوایگ (HBK Braunschweig)

دانشگاه هنر براونشوایگ دومین کالج بزرگ هنرهای زیبا در آلمان می باشد. این دانشگاه که از مراکز آموزشی جدید بین المللی نوپا در هنر به شمار می رود، رشته های متنوع همچون هنرهای زیبا، آموزش، طراحی، علوم هنری و مطالعات رسانه‌ای را ارائه می‌دهد. دانشگاه هنر براونشوایگ از امکانات مناسبی برای آموزش عملی و کارگاهی برخوردار می باشد.

دانشگاه هنر براونشوایگ

دانشگاه هنر براونشوایگ (HBK Braunschweig) یکی از معتبرترین دانشگاه‌های هنری در آلمان است که در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد. این دانشگاه در شهر براونشوایگ واقع شده و دارای چهار دانشکده هنر، طراحی، رسانه و علوم اجتماعی است. دانشگاه هنر براونشوایگ با هدف ترویج و توسعه هنر و فرهنگ در جامعه، از رویکردهای نوآورانه و میان‌رشته‌ای در آموزش و پژوهش استفاده می‌کند. این دانشگاه با دانشگاه‌های هنری دیگر در سطح ملی و بین‌المللی همکاری دارد و به عنوان یک مرکز معنوی و فکری برای هنرمندان، طراحان، رسانه‌کاران و علاقمندان به هنر شناخته می‌شود. لوکیشن دانشگاه هنر براونشوایگ

  1. دانشگاه هنر و جامعه آلانوس (Alanus Hochschule für Kunst und Gesellschaft)

دانشگاه هنر و جامعه آلانوس

دانشگاه هنر و جامعه آلانوس از جمله دانشگاه های خصوصی آلمان بوده که در شهر آلفتر در نزدیکی بون قرار گرفته است. شعار دانشگاه آلانوس تلفیق علم و هنر بوده و این دانشگاه سعی در ترویج تفکر خارج از چهارچوب در آموزش خود به دانشجویان دارد. در این دانشگاه رشته های مختلف مثل هنرهای تجسمی و نمایشی، معماری، فلسفه، آموزش و اقتصاد ارائه شده و امکان تحصیل تا مقطع دکتری در این رشته ها فراهم می باشد.

  1. آکادمی هنری مونستر (Münster Art Academy)

آکادمی هنر مونستر

آکادمی هنر مونستر جزو بهترین مؤسسات آموزشی برای تحصیل در رشته های هنر می باشد که در سال 1971 میلادی به عنوان مؤسسه معلمان هنر در دوسلدورف پایه گذاری شده و در سال 1987 مستقل گردیده است. در این دانشگاه رشته های متنوع هنرهای زیبا و دوره های آموزشی گوناگون ارائه می شود. این رشته ها اکثرا در ارتباط با پایه های هنر و مفاهیم هنری هستند. همچنین دوره های مختلف برای تعلیم مدرسان در این آکادمی ارائه می شود.

  1. آکادمی دولتی هنر اشتوتگارت (Staatliche Akademie der Bildenden Künste Stuttgart)

آکادمی دولتی هنر اشتوتگارت

آکادمی دولتی هنر اشتوتگارت (Staatliche Akademie der Bildenden Künste Stuttgart) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی هنر در آلمان است. این آکادمی در سال 1761 توسط دوک کارل اوژن وورتمبرگ بنیان گذاشته شد و از آن زمان تا کنون برای ترویج و تحقیق در زمینه های مختلف هنر، از جمله نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، طراحی صنعتی، معماری و رسانه های دیجیتال، فعالیت می کند. این آکادمی با دارا بودن اساتید مشهور و فارغ التحصیلان برجسته، به عنوان یکی از پیشروان هنر مدرن و معاصر شناخته می شود. این آکادمی در شهر اشتوتگارت واقع شده است و دارای دو کمپوس مجزا است: کمپوس وایسنهوف که در منطقه تاریخی و فرهنگی شهر قرار دارد و کمپوس نویدان که در حاشیه شهر و در نزدیکی جنگل های سبز واقع شده است. این آکادمی با داشتن تجهیزات نوین و امکانات گسترده، به دانشجویان خود فضای مناسب برای خلاقیت و یادگیری را فراهم می کند.

  1. آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ (Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig)

آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ

آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ (Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig) یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین موسسات آموزش عالی هنر در آلمان است. این آکادمی در سال ۱۷۶۴ توسط فردریش الکساندر فون برون تأسیس شد و از آن زمان تا کنون بسیاری از هنرمندان برجسته‌ای را در زمینه‌های مختلف هنری پرورش داده است. این آکادمی دارای چهار دانشکده است که عبارتند از: دانشکده هنرهای تجسمی، دانشکده هنرهای کتاب و گرافیک، دانشکده هنرهای رسانه‌ای و دانشکده هنرهای معاصر. این آکادمی با ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع و با کیفیت، به دانشجویان خود امکان می‌دهد تا در فضای خلاقانه و پویا به توسعه استعدادها و مهارت‌های خود بپردازند. این آکادمی همچنین با همکاری با موسسات هنری و فرهنگی داخلی و خارجی، به ترویج و اشاعه هنر در جامعه کمک می‌کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

تحصیل هنر در دانشگاه های آلمان تحصیل هنر در دانشگاه های آلمان
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان